یکی از مواردی که مایکروسافت هنگام توضیح دادن امکانات ویندوز 10 در مورد آن صحبت می‌کرد DirectX 12 بود. ممکن است گیمرها بدانند که مایکروسافت در مورد چه چیزی صحبت می‌کند اما احتمالاً نمی‌دانند که این آپدیت چه ارزش بالایی دارد.

DirectX نامی است که مایکروسافت توسط آن مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزاری (API) که در نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و ویدیویی استفاده می‌شوند را توصیف می‌کند. در صدر این نرم‌افزارها، بازی‌ها وجود دارند، که در صورت عدم وجود DirectX، پلتفرم ویندوز هیچ وقت حکفرمای صنعت بازی در جهان نمی‌شد.

برای مد‌ت‌های زیادی، حداقل تا سال‌های قبل از انتشار دوم از ویندوز 95، بازی کردن روی کامپیوتر شخصی فرآیندی سخت شامل DOS و دیسک‌های بوت بود. برای این‌که دسترسی مستقیم به سخت‌افزار را در اختیار بازی‌ها قرار دهید باید ابتدا سیستم خود را به محیط داس بوت می‌کردید و سپس با استفاده از آرگومان‌های مخصوص در فایل‌های config.sys و autoexec.bat دسترسی به سخت‌افزار را برای بازی ممکن می‌ساختید.

این کار به شما اجازه می‌داد تا به بازی‌ها دسترسی به حافظه بیشتر، کارت صدا، ماوس و دیگر قطعات را بدهید. تمام این فرآیندها برای اجرای یک بازی برای خریداران تازه‌کار کامپیوترهای شخصی کاری خسته‌کننده بود.
 

منبع : nextkey.ir