اپل مدعی است که iOS 9 نسخه ای پیشرفته از اپ ها و همینطور ویژگی های جدید را ارائه می دهد که می تواند در پیشرفت کاری کاربران تاثیر گذار باشد. مثلاً اپل می گوی سیری (Siri) دستیار صوتی-متنی این شرکت در iOS جدید می تواند قبل از اینکه شما چیزی از آن بخواهید به کمک شما بیاید و پیشنهادات خود را عرضه کند! این تقریباً به مانند قابلیتی است که در اندروید M و گوگل Now جدید شاهد آن بودیم. اپل همچنین قول داده است که ویژگی های جدید iOS اساس و پایه این سیستم عامل را دچار تحول می کند و در مصرف کمتر باتری، امنیت بیشتر و سرعت بالاتر تاثیر بسزایی می گذارد. اپل در تشریح iOS 9 می گوید:

هر چه بیشتر درباره iOS 9 بدانید، بیشتر متوجه خواهید شد که سر کردن بدون آن چقدر سخت خواهد بود!

در ادامه مطلب، پارسیش نگاهی کاملاً تصویری به ویژگی های جدید و بروز شده iOS 9 خواهد انداخت و برای هر ویژگی، تصاویر تشریحی را ارائه خواهد کرد. مطالعه مطلب پیشرو، شما را به طور کامل به دنیای iOS برده و دیدی بصری از امکانات iOS 9 را برای شما ایجاد خواهد کرد.

iOS 9بخش اول:« اپ های توکار» روند کاری روزانه را تسریع خواهند کرد

built-in apps چیزی است که به این ویژگی iOS تلقی شده است که البته واژه پرکاربردی برای مایکروسافت و یا اندروید هم محسوب می شود که معنای آن بکار گیری اپ های توکار است! و این معنا را دارد که این دسته از اپ ها در درون سیستم عامل طراحی شده اند و اینگونه نیست که به طور جداگانه و توسط کاربر نصب شوند. در واقع built-in apps در آی فون و آی پد برای کارهای روزانه و ضروری که بیشترین نیاز به این اپ را پیدا می کنید طراحی شده است. اپ هایی همچون ایمیل، پیام رسانی، مرورگر وب، نقشه، یادداشت برداری و … مواردی هستند که ما روزانه با آنها سر و کار داریم و قرار گیری آنها در built-in apps به ما کمک خواهد کرد تا سریعتر و بهتر از این اپ ها استفاده نماییم. iOS 9 پیشرفت کلیدی در استفاده از این اپ ها خلق کرده و در کنار آن برند جدیدی از یک اپ خبر رسانی را ارائه کرده که تجربه دریافت خبر و اطلاعات را زیر و رو می کند. ذیلاً برخی از این اپ های توکار را معرفی می کنیم:

۱- اخبار: هر نوع از اخباری که بخواهید نمایش داده می شود

iOS 9 یک اپ جدید با نام News را به صفحه اصلی گوشی اضافه می کند که می تواند تمام اخباری که کاربر می خواهد را نشان دهد. منابع استفاده، برترین سایت های خبری دنیا خواهند بود که دسته بندی های این منابع و نحوه نمایش آنها نیز بر اساس نیاز و علاقه شما انجام می گیرد. به این معنا که iOS 9 برخی فعالیت ها و کاربری های شما در اینترنت را رصد می کند و پس از مدتی منابع متناسب با این علایق را به شما نشان می دهد. کاربر با انتخاب دسته بندی های مثلاً ورزشی و تکنولوژی و با تعیین برخی سایت های خاص می توانید اطلاعات را دریافت کند.

اپل مدعی است که اپ News با داشتن طراحی غنی و منعطف نمایش اخبار و اطلاعات را به گونه ای که در رسانه های دیجیتال به نمایش درآمده، نشان خواهد داد تا کاربر بتواند مقالات را به همان شکلی که ناشر قصد داشته آن را عرضه کند، دریافت نماید. به این معنا که عکس ها، ویدئوها، انیمیشن ها همگی پس از هماهنگ سازی با آی فون و آی پد نمایش داده خواهند شد و چیزی از فلم نخواهد افتاد.

اپل همچنین سرویس Apple News Format را پیش بینی کرده تا ناشران با مراجعه به آن، طرح مد نظر خود را برای نمایش ویدئو، عکس و … را در مقاله هایشان پیاده سازی کنند. مقالات نوشته شده به طور اتوماتیک برای نمایش در iOS جدید بهینه می شود و به شکلی زیبا و منطقی در هر دستگاه اپلی نمایش داه خواهد شد. سرویس جدید می تواند بک امتیاز بزرگ نیز برای ناشران محسوب شود تا کسب و کار خود را در دنیای دیجیتال توسعه دهند.

 

منبع : nextkey.ir