براساس گزا‌رشی جدید، آقای کازوئو هیرای مدیر اجرایی Sony یک سال دیگر به خط تولید گوشی‌های اکسپریای این شرکت فرصت داده تا خود را ثابت کنند. اگر این بخش نتواند انتظارات را براورده کند و محصولی سودمند عرضه نماید، یکی از گزینه‌های پیش روی آنها، خروج از بازار تولید است. بخش موبایل Sony باید سودبری خود را از 320 میلیون دلار آوریل به 480 میلیون دلار پیش‌بینی شده افزایش دهد.

مشکل دیگر Sony این است که‏‏ قادر به سودآوری بیشتری در آمریکا نیست. سهم Sony در بازار آمریکا فقط 1% است، در حالیکه در کشور خانه یعنی ژاپن، سهم بازار Sony از گوشی‌های هوشمند به 17.5% رسیده است. دیگر موضوع تاثیر‌گذار، با توجه به فشاری که گوشی‌های ارزان قیمت چینی به بازارهای هدف وارد می‌کنند، مشکل سودبری Sony از خط تولید تلفن‌های میان رده‌ی خود است.

موبایل رده بالای Sony Xperia Z5 این شرکت به خصوص در نسخه‌ی ‍Premium به توفیق خوبی رسیده است. این سری، اولین گوشی هوشمندی بود که با رزولوشن 4K 2160 x 3840 عرضه شد (اگرچه فقط رسانه‌ها با این کیفیت رندر می‌شدند و در دیگر حالات، صفحه دارای رزولیشن FHD 1080 x 1920 بود). با این حال با وجود عدم حضور یک شریک قدرتمند در اوپراتورهای آمریکایی، سرانجام باید دید آیا Sony می‌تواند به زودی اوضاع را به نفع خود تغییر دهد یا نام Xperia را به دست کتاب‌های تاریخ خواهیم سپرد.

منبع : nextkey.ir