به نقل از پایگاه خبری نکست کی (فروشگاه آنتی ویروس اورجینال)،ایست یک حمله مخفیانه به کاربران اندرویدی را شناسایی کرد. مجرمان اینترنتی نسخه های تقلبی ای از بازی های محبوب arcade games مثل Plants vs Zombies, Candy Crush ، Super Hero Adventure تهیه کردند تا از طریق آنها تروجان هایی را وارد دستگاه فرد قربانی کنند. این بدافزارها در Google Play Store قابل دانلود می باشند. ایست تحلیلی را برروی این تروجان به نام Android/TrojanDropper.Mapin انجام داده است و متوجه شده است که این برنامه های تقلبی باعث نصب این تروجان در سیستم کاربر شده اند. 
این بدافزار قادر است تا کنترل دستگاه کاربر را به دست بگیرد و یک حمله باتنتی را علیه آن انجام دهد. به علاوه این تروجان دارای یک تایمر می باشد که اجرای بدافزار را با تاخیری روبه رو می کند و کاربر هیچوقت مشکوک نمی شود که بازی سیستمش را آلوده کرده است و همین عملیات شناسایی را پیچیده تر می کند. این تروجان ها برای رسیدن به حداکثر کارایی خود به حداقل سه روز زمان نیاز دارند و به همین دلیل است که دانلود کننده تروجان توانسته است خود را از سیستم حفاظت گوگل پنهان کند.
Android/Mapin قادر است تا خود را از گوگل پلی و سایر فروشگاه های اندرویدی پنهان کند و برنامه های تقلبی خود را در آن جاسازی کند. این تروجان به این تظاهر می کند که یک بروز رسانی نرم افزارو یا یک تنظیم مدیریتی است. به نظر می آید که این تروجان همچنان در حال پیشرفت و بهبود وضعیت خود می باشد.


منبع : nextkey.ir